Assalamualaikum w.b.t. Ahlan wa sahlan Welcome to are peaceful

Followers

Search

Tuesday, 7 August 2012

Coretan diBulan Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t.
umm.. dah lama rasanya tak update blog nie...
hurm... bulan ramadhan sudah pown menjelma...
nuzul quran telah pown tiba manakala malam lailatulqadar bakal menjelma...
bulan ramadhan kali nie 
rasa meriah dibandingkan tahun lepas kat kolej
apepown 
semua telah berubah
tahun ini merupakan ramadhan terakhir sebelum
berhijrah menjadi warga utara
tidak disangka
akhirnya tuhan memakbulkan doa aku untuk melanjutkan perlajaran
diluar negeri johor (tak expexct leyh sejauh nie)
huhu...
apepown..tiada rasa kesal menjelma...
kecuali bersyukur dengan kurniaan tuhan
''Man jadda Wa jadda''
menjadi pegangan hidup siapa yang berusaha dia yang akan berjaya
kini '' kedah'' menjadi mukim baru buatku...
''mcm petanda bakal kekal menjadi org kedaq nohhh''
huhu...
kite merancang tuhan menentukan right?
tapi semua takkan berlaku selagi tidak wujud
''kun fayakun''
berbalik pada bulan ramadhan
tahun ini rasa terlalu berbeza jika nak dibandingkan 2 3 tahun yang lepas 
dimana rakan2x..telah membawa haluan
masing-masing
''tempoh mematangkan diri telah pown bermula''
walau aqu sedar diri ini sentiasa childish 4ever
hehe....
kalau dah namanya lelaki sememangnya begitu bukan?
tidak dinafikan rindu zaman persekolahan
rindu jua zaman di matrikulasi
2 zaman ini banyak merubah diri
walau sekarang baru terasa
mungkin apabila di universiti nanty
akan wujud 
jiwa dan semangat yang baru
diamana sedar dan menyiapkan diri menjadi pemimpin akan datang
sebagai ''imam'' mungkin...
hehe...
tapi sentiasa merasa diri sudah 
semakin tidak lama didunia ini...
rasa nyawa semakin hampir dicabut...
bila tiba ramadhan sebak menjelma mengenang dosa lalu..
sememangnya fitrah manusia yang tidak bersifat maksum untuk melakukan
dosa..
tapi itu tidak bermakna kita harus hanyut dan terus hanyut
dibuai syurga dunia....
kerana syurga yang sebenar belum pun kita cium baunya...
''jika imanmu turun jangan engkau pengaruhi golongan yang lemah''
''jika imanmu naik jangan kau lupa dengan golongan yang lemah''
ketenangan dalam jiwa 
hanya tuhan yang mampu kurniakan...
sejauh mana dikau hanyut...
tidak bermakna sejauh itu engkau tidak boleh bertaqwa kepadanya...
insyallah peringatan bersama...
''Man jadda Wa jadda''
islam agamaku 
-salam ramadhan buat rakan & keluarga tak lupa juga buat yang tersayang-




No comments:

Post a Comment