Assalamualaikum w.b.t. Ahlan wa sahlan Welcome to are peaceful

Followers

Search

Sunday, 12 August 2012

undang-undang bagi yang lahir tahun 1996 ke atas

                 

teringat masa aqu form 4 dulu.. aqu punyalah bersemangat nak ambil lesen motor
 dan kereta..sebab dgar2x..kate nanty kalau nak ameq lesen msty umor 21
huhu... ,, yela nanty kat u ssh kalau nak memandu kalau
tade lesen kan...
alhmdulilah skang lesen dah de...
tapi malangnya bagi mereka2x.. yg lahir pada tahun 1996 dan keatas
yaitu untuk masa skang mereka form 4
huhu..aqu bersimpati dengan korg...
assbrul minnal iman...
hehe,,ape nak buat kerajaan dah tetapkan..
tapi pada aqu sesungguhnya undg2x.. ameq lesen umor 21 adelah
tidak relevant lgsung( aqu ade pandgan tsendiri)
tataw lah korg an...
apepown mungkin kerajaan dah buat research kowt 

berdasarkan kes2x.. kmlngan..kowt~~la

hurm psal plkn dari 3 bulan ke 6 bulan
bagus sgt akan melahirkan indvdu berdisiplin...
hehe padahal
aqu sendiri tak g plkn ag... mntak tangguh masa ue
kate nak g matrik...
apepown aqu harap tak kene 6 bulan mcm korg bile aqu g t...
(nak hantar surat dikecualikan)huhu

buku ditukarkan pada bahasa inggeris... aqu sokong....
sebab apa ia akan memudahkan korg nanty...
tadelah kene culture shock bile g U t....
yela...cm kwn aqu belajar bio kat skolah dlm bi...
then g smbg blajar... tukaq melayu...dah pening...
bukanya aqu tak memartabatkan bahasa kebangsaan...
tetapi adelah lebih elok melentur buluh biar dari rebungnya bukan,.,,

sejarah wajib lulus?
hurm aqu tataw lah..tapi rasanya tade masalah
kowt bagi korg nak lulus..cume ade masalah nak dapat A
yela.. bosan nak baca~~~~~ je keje...
tapi bagi aqu lagi bosan baca bio...huhu
yang penting kene minat....

handphone leyh bawak ke sekolah
aqu menentang sekeras2x..nya...
percayalah/..banyak yg ngatve dari postve....
aqu bukan tak sokong adaptasikan technogy ke dalam pendidikan
cuma ia akan memudaratkan...
yela... pantang terlepas beberapa patah perkataan yg
tdak dngajakan...oleh indvdu digelar pendidik..
tak smpai 1 minit kecoh 1 dunia...
yg twit2x..nye laen...
facebook mmg dah confirm...

bagi format spm..no komen larh...
kalau dtukarkan kpd spb sistem penilaian berterusann
abislah org...tade masa nak maen2x...
memanjang nak kene hadap buku,,,,


salam ramadhan... 23 ramadhan                                   

6 comments:

  1. ini tidak adil!!! yg laen aq bley trima...
    tp kalau kena ambl lesen umur 21 mmg btol2 x adil... sepatutnya kena buat dri dlu biar smuanya adil... kerajaan mmg x adil lha mcm ny!!! mna bley dri umur 17 dah bley ambl lesen, tiba2 kena umur 21.. jauh beza sgt 2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. umm,, tue la.. nak buat mcm mana,.. nasib baik aqu dah ameq awal2x..

      Delete
  2. tak berdosa kaw..?
    sebab tak berlaku adil..!!!

    ReplyDelete
  3. tak berdosa kaw ??
    larh kenape pulak jadi mcm ue...
    ''sesungguhnya jika tuhan tidak mnyatakan kunfayakun ''
    maka tidaklah terjadi sedemikian...
    maka adalah lebbih baik kita berdoa...
    dari memikirkan sesuatu bertuhankan nafsu kemarahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. em.... mmg sial lha jpj ny...
      tak fkir langsung pasal org lain.

      Delete
  4. kerajaan skg ni mkin lame maken biul ! tgk la cam duit 20 hinggit sebijik cam 10 hinggit! 21 tahun ta relevan langsung klo 19 tu oke lgik! pasni jgn na salakan bawah 21 memandu tade lesen!

    ReplyDelete