Assalamualaikum w.b.t. Ahlan wa sahlan Welcome to are peaceful

Followers

Search

Sunday 21 October 2012

Mimpi

Mimpi ? sememangnya ia permainan tidur..
tetapi apabila sesuatu mimpi itu seolah-olah seperti sedang kita laui..
membuat hati menjadi tidak tenteram.. subhanallah... apa yang engkau ingin tunjukkan sebenarnya..
separuh dari mimpi itu adalah apa yang telah aku lalui selama ini... dan menjadi persoalan..
apakah yang separuh lagi akan menjadi kenyataan... ? allahurobbi.. ia amat membuat aku sentiasa ingat padamu.. ya allah... jangan engkau membuatkan aku sekali lagi.. mengeluarkan air mata lagha.. itu.. seolah-olah menarik semangat ku pergi mimpi ini... membuat aku sentiasa takut... ''dia'' telah pun mempunyai kehidupannya sendiri... jika itu kehendak yang ingin kau sampaikan kepada aku.. aku redho ya allah... tapi ape yang aku mohon ya allah... kau berkatilah hidup ku umpama kain puteh... biarlah aku mewarnainya dengan keimanan... sungguh hebat kuasamu.. ,, 
ampunkan dosa-dosa hambamu ini... sama ada yang sengaja atau tidak sengaja ya allah....
tapi.. mengapa baru kini engkau kirimkan mimpi ini.. tapi bukan 2 tahun yang lepas.. huhu...
aku rindukan.. saat merasa dekat dengan mu ya allah... jangan engkau buatku kembali berpaling pada ''dia''
aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk ''dia'' dan seluruh umat manusia ya allah...
kini aku telah berubah.. aku tidak ingin menjadi yang lalai..
kau kurniaakan keimanan dan ketaqwaan dalam diri aku...
kau beri aku ''NUR'' pada diriku... semoga aku menjadi khalifah yang bisa menjalankan tanggungjawabku dengan sempurna.. teguh kan aku dengan hukum mu...

- pernah menangis kerana lagha , semoga menjadi perintis keredhaan mu ya allah , insyallah -

No comments:

Post a Comment