Assalamualaikum w.b.t. Ahlan wa sahlan Welcome to are peaceful

Followers

Search

Tuesday 19 February 2013

TWITTER vs TWEET JER

Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera .. hari nie nak habaq pasal alam maya especially to Y generation @ Internet generation . Hurm .. satu ketika dahulu aku berasa janggal first time ada akaun FACEBOOK. Seems pelik  .. yela berkomunikasi dengan manusia yang kita tak pernah jumpa . chatting tah dengan sape-sape . hari demi hari .. bulan demi bulan dan tahun demi tahun muncul yang terbaru TWITTER .  Agak excited jugak first time join  '' TWITTER '' . Dorang report tue ini.. hurm like normal . rasa boring dah lama-lama tue . But it seems become worse .. kenape ?? seperti dipukau twtter users nie.. dimana mereka akan report whole life . Kalau boleh setiap saat apa yang mereka sedang lakukan . Ada beberapa situasi yang membuat aku agak terkejut seketika . Mereka seperti tiada adab ... rasanya tak salah join bnde2x sebegini.. tapi sebagai seorang muslim ia sedang memberikan impact yang agak negatif . Mana taknya .. semua perkara nak SHARE . ----> SAYANG ... BENCI...SUKA...MANIS..MASAM..PAHIT..MACAM-MACAM LAGI LAH. I hve no idea why must report this with public ? do you realize .. you will put urlife in risk . Aku nak tegur... tapi takut dipandang serong or berlagak baik . TAPI!!! aku sayangkan rakan seislam aku.. korang sedar tak korang seakan-akan menukarkan kebergantungan dan mementingkan TWITTER dari ALLAH S.W.T. . allahurobbi . Aku benar-benar tak faham kenapa nak share semua perkara ..kenapa ?? . sedar tak korang boleh syirik dan membuat ALLAH murka dengan menambah TWEET dan mengurangkan DOA kepadaNYA . If korang menggunakan untuk perkara yang betul takpe..like discussion .. advise.. bertanya khbar or anything else yang mendatangkan kebaikkan. aku pun kadang-kadang terSASAR .., tapi amat membimbangkan especially PEREMPUAN ... . sudah menjadi trend . salah satu sebab aku TAKOT dengan perempuan nie lah.. sebab TWITTER akan menyebabkan aib tersebar dengan mudah . if berlaku konflik .. maybe in a second segala AIB tersebar . OHH!! ia seperti wabak yang penawarnya tidak akan dijumpai kecuali AWARENESS as a MUSLIM . 

LAGI satu dah lah ramai BUAYA DARAT mencari mangsa di alam maya nie..
satu jew nasihat.. 


TEPUK DADA TANYA IMAN 
TWITTER OR ALQURAN 



- mohon teguran dari anda semua jika saya juga terjebak dengan virus ini kerana saya bukan maksum -

YANG BAIK DATANG DARI ALLAH YANG KURANG ITU DATANG DARI DIRI SAYA SENDIRI


No comments:

Post a Comment